onsdag 9 december 2009

Sjuk!

Har lyckats ducka för alla typer av förkylningar och influensor den senaste tiden. Tror det är 3 el. 4 gånger jag lyckats rädd mig själv från begynnande förkylningar de senaste 4 veckorna, men nu åkte jag fast och det finns nog ingen räddning från denna. Därför antar jag att detta är ett virus, vanliga förkylningar är annars inte så svåra att kväva i sin linda.
Har flera metoder jag brukar attackera med, varav den nyaste investeringen är en Nasaline. Det är en jättespruta som man fyller med helt vanligt saltvatten (samma salthalt som finns i kroppen som är 0,9 %). Att skölja näsan vid förkylning, allergier och annat liknande har människan gjort i evigheter och vart efter som läkemedelsindustrin tagit över så kommer sådana här helt fantastiska, naturliga och verkligen fungerande metoder i skymundan - men nu är den här.
Jag brukar även använda Echinasea, Kanjang, te, ingefära, honung, citron, peppar och c-vitamin.



Jag tänker nog återkomma mer om det här ämnet för jag har fått fler rekommendationer av vänner som jag måste snoka reda på och kanske t om prova på själv.

Nu är jag så matt och ämlig så jag kryper tillbaka under täcket och försvinner.

Drick mycket grönt och rött te och vatten.

Over and out for now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar