lördag 21 november 2009

Nya vindar...del 1

Idag kände jag att en viss droppe var nådd. Det är mättat på motgångar, så jag beslutar mig för att styra om och byta riktning.
Det är befriande - luften känns friskare och jag känner mig något dristigare. Jag lägger om mina gamla planer med något nyredigerade mål att uppfylla. Drar ner på delmålen för att inte riskera att tröttna på vägen – känns förnuftigt. Det slår mig rent spontant att ha detta som mitt nyårslöfte, men ändrar mig genast. Traditionen av nyårslöften har fått en så negativ image och det känns enfaldigt.



Ikväll har vi haft fredagsmys i vanlig ordning, med god mat, film och snask. Vi såg ”Office space” som vi sett någon gång tidigare. Inte vad jag hade valt, men lät Jacob bestämma ikväll.

Igår insjuknade Jacob i vad jag tror är svininfluensan. Jag hoppas i alla fall att det är det så slipper jag ha dåligt samvete för mitt beslut att inte ta vaccinet.

Känner mig något lam just nu. När jag satte mig här så var jag full av idéer, men efter att ha blivit avbruten ett otal gånger så tömdes jag fullkomligt på must.

Over and out for now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar