söndag 22 november 2009

Smitning

Blev igår kväll vittne till en smitolycka på Big Innparkeringen. Vad tänker folk egentligen? Vad hade han själv velat om någon hade backat in i hans bil och smitit? Jag är ganska säker på att han såg att jag uppmärksammat händelsen, ändå så slog han spiken i mattan och försvann. Jag lyckades enbart fånga upp de första 3 bokstäverna i registreringsnumret och en ungefär beskrivning av bilen, men jag hoppas det räcker. Jag hoppas han (är lite osäker på om det var en han, men fick känslan av det i hur han rörde sig i bilen) åker dit så det smäller om det.
Jag beslutade att gå in och ordna papper och penna för att lämna en lapp på vindrutan på bilen och berätta att jag såg vad som hände och att de kunde höra av sig. På vägen in mötte jag ett par med ett litet barn och det slog mig, att jag skulle fråga om det var deras bil och det var det.

Det är väl bättre att stå för vad man gjort, än att åka dit för smitning. En olycka är ju endå bara en olycka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar