lördag 29 december 2012

Attraktionslagen i sitt esse.

Insåg just en sak (till! Mycket som klarnat de senaste 2 månaderna)

Alla har vi väl negativa tänk som sitter djupare än andra och är svåra att träna bort. Några av mina stora svåra är "Att inte vara till besvär för andra", "Inte vara en börda för andra", "Inte behöva be om hjälp", "Inte vara iväg". Ja, ni ser kanske den röda tråden?! Jag vill helt enkelt klara mig själv och inte betynga andra med mitt varande. Men ser ni ordet "inte"?
För er som känner till "Attraktionslagen" ser nog redan nu vad jag ska komma till.
Det spelar ingen roll om jag använder ordet "inte" för beställningen till "universum" eller vad ni nu vill kalla det är gjord, men ordet "inte" skiter universum i. Beställningen jag egentligen gjort blev istället "Vara besvär till andra", "vara en börda för andra", "Behöva be andra om hjälp", "Vara i vägen". NU måste jag fort klämma in att jag menar verkligen inte att jag nödvändigtvis att jag är och har varit just det, MEN jag har hamnat i just den situationen där jag behöver hjälp från alla håll och kanter. Jag sitter i ett läge där jag känner mig som en börda och som sagt så behöver jag be folk om hjälp.
Orden "Be carefull what you wish for, because you might just get it" (Var försiktig med vad du önskar, för du kan faktiskt få det) har verkligen fått en helt ny innebörd.

Universum säger bara: -Tack, your wish is my command!

För er som inte känner till attraktionslagen rekommenderar jag att se eller läsa "The secret" eller gå in på http://www.attraktionslagen.info/

Kommer skriva mer om den längre fram.

Tänk om tänk rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar