måndag 31 december 2012

GOTT NYTT ÅR igen!

Nu sitter jag här igen och skriver min årskrönika. Läste just förra årets och jag hade haft ett fantastiskt år och var övertygad om att jag skulle ha ett ännu bättre 2012. På många sätt blev det också det, även om det hänt mycket tokigheter. Jag gjorde några småknasiga val, men det börjar räta upp sig nu och jag har tagit igen mycket de här senaste månaderna av det jag gick miste om under större delen av året.


Årets början kantades av väldigt udda och roliga möten. Jag blommade ut och vaknade till liv. I mitten av januari tog jag bort socker, vete, laktos, alkohol, rött kött och all typ av kemiska tillsatser ur min diet och började gå ner något kopiöst i vikt. Lite oroväckande fort t om. Jag gick till en början ner runt 4 kg/vecka, men jag tror helt enkelt att kroppen återhämtade sig. Jag går fortfarande ner, men nu har jag mer kontroll över det och jag vill inte gå ner så mycket till. Nu känns det verkligen som om jag har kontroll över min kropp. Minus 58 kg landade jag på i år och jag är mer än nöjd :)

Sedan blev det en liten flytturné upp till Älvkarleby. Tänker inte prata om den så mycket, men så pass mycket kan jag säga att jag lärde mig otroligt mycket om mig själv under de 7 månaderna. Jag har vuxit mycket av de lärdomarna och kom starkare igenom den resan.
Och här kommer mitt första tack in; till min älskade själs syster, vän och missförstå mig rätt när jag skriver kärlek. Maria Albinsson som fanns för mig varje dag under min "turné", både i de goda som jobbiga stunderna. Utan dig hade jag med all säkerhet gått under. Och likaså min älskade själs broder Tom Albinsson som står mig så nära. Jag talar ofta om det för er, men det tåls att nötas. Jag är så ofantligt tacksam för allt stöd och all hjälp både på min resa upp och er räddning den där dystra novemberkvällen. Man möter bara sådana själsfränder en gång i livet. Och alla ungarna, som överöst mig med kramar och kärlek under den här tiden som snabbat på mitt läkande. Jag kunde verkligen inte hamnat på en bättre och mer lämplig plats just nu. Jag har inte ord för hur mycket jag älskar er och jag står i evig tacksamhetsskuld.
Ni har mer än bara ett speciell plats i mitt hjärta, ni har ett palats <3>
Händelser jag är tacksam för under året är ett par män faktiskt från årets början som höjde mig till skyarna och fick mig att blomma ut. Inga namn, men det var en krutig boost för ett kvinnohjärta.
Sedan den resan jag gick igenom själsligen av flytten och det udda liv jag levde det här året. Kommer skriva om det mer detaljerat vid senare tillfälle.
En dag som betydde mycket för mig i somras var när min älskade son Jacob kom upp och hälsade på mig i Älvkarleby. Vi hade inte setts på flera månader och saknaden efter honom var hjärtskärande. När han klev ut ur bilen och dessutom hans uttrop och blick när han fick syn på mig som gått ner 25 kg sedan sist vi sågs var oslagbar och när han kramade om mig så lyfte han upp mig som om jag bara var en liten vante. Blir rörd till tårar nu när jag tänker tillbaka på den dagen. Mitt älskade barn. Finns ingenting så tungt som när ens barn växer upp och lämnar boet. Önskar jag tagit mig mer tid med honom och kan ångra vissa val jag gjorde i år, men det är ingen idé för jag kan aldrig få den tiden tillbaka. Jag måste blicka framåt och ta vara på alla stunder från nu jag bara kan.
En annan sak som förhöjde detta år var att jag ÄNTLIGEN tog tjuren vid hornen och tatuerade mig. Har drömt och detaljerat planerat mina tatueringar ända sedan jag ver 14 år och nu var det dags. Jag blir rörd än idag varje gång jag ser den :) Den är en naturlig del av mig och bara början på många fler vackra tatueringar.
Och inte minst, nu var det dags att ta tag i drömmar. Först så hjälpte min gamla fina vän Patricia Rainoni mig att komma igång med boxning. Helt otroligt vad kul och något jag tänker fortsätta med. Tack kära vän <3>Det som nog är det största som hänt i år och som jag börjat skriva om här i bloggen är att jag äntligen börjat med tyngdlyftning. En gammal vän från styrkelyftstiden rekommenderade mig att kontakta Magnus Lovén och Jim Gyllenhammar på ASK i Eskilstuna. Så nu åker jag så ofta jag bara kan till Eskilstuna och tränar och varje träning är en höjdpunkt. På träningen kan jag stänga av och glömma allt för några timmar. Då är det jag, stången och tränaren. Och jag ska säga ärligt att det tar emot att åka därifrån varje gång. Önskar jag kunde träna lika mycket varje dag, men åandra sidan kanske jag skulle tröttna då :) eller nja....troligtvis inte!

Det är en befrielse att börja hitta tillbaka till sitt eget levnadsglada och spralliga jag igen. Jag tappade nästan bort mig själv under så lång tid då jag inte kunde slappna av och vara mitt glada jag.

Jag vill tacka för ett fantastiskt år och jag hoppas verkligen inte att jag missar någon som tar illa upp är:
Först och främst älskade Jacob som jag är så otroligt stolt över. Vilken otrolig ung man du utvecklats till. Så mina älskade Maria och Tom Albinsson, Nathalie, William och Moa Albinsson. Vilka underbara ungar. Älskade goa pappa för all hjälp, tack min goa lilla mentor och vän Malin Hammar, min gamla barndoms vän Margareta (Neta) Jonsson, Anna-Lena Strindberg för all stöd och råd, Marie-Louise Hytter för du är en så fin och härlig vän och massös ;) , Judith Roos och Peter Harrysson för alla de stunder ni funnits för mig, min fina vän Christina Ström för alla fina råd och härliga middagar :D , ett STORT tack till min kära vän Monica Winterwild för all hjälp och stöd, det har betytt otroligt mycket för mig, tack Jocke Hällgren för stödet och all hjälp, och så bästa Magnus Lovén för att du ställer upp och coachar mig i tyngdlyftning. Det har lyft mig otroligt mycket, tack!
I år igen kan jag tacka min fina vän Pontus Zetterström du är en klippa. Tack för att du finns!
Och slutligen till en fin vän, du vet vem du är, tack för en väldigt mysig och fin helg :)

Gott Nytt År och hoppas alla får ett fantastiskt 2013

2 kommentarer:

  1. Tack själv Elin för att jag fått lära känna dig. Det är bara en gång i livet som man träffar någon som man känner en sån enorm tillhörighet till och Kärlek samt som man kan prata om precis allt med. Älskar dig otroligt mycket systra min, även om du tycker att jag är lite väl överbeskyddande ibland så är det för att jag är OTROLIGT RÄDD om dig.
    En STOR styrke Kram och Puss från mig till dig!!!!!
    Love U!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Älskade Mariahjärtat mitt <3 <3 <3
    Ja, du är överbeskyddande, men det gör ingenting för det är av kärlek :)
    Älskar dig snuttan <3

    SvaraRadera