lördag 29 december 2012

Tyngdlyftningen Del II

Efter första passet tyngdlyftning mådde rumpa och ben som de förtjänat ;) gött!
Mina axlar och och nyckelben var blåslagna och ömma, men det gjorde mig ingenting.
På första passet den 17e dec, så kände jag mig som Bambi på hal is. En hel del tvärtomtänk från styrkelyftningen. Puta med rumpa, svanka, kasta stången i golvet och mycket annat som var ajabaja inom SL.
Ryck är svårare än stöt i min bok iallafall. Att inte dra upp stången över huvudet med ren muskelstyrka utan använda knycken i rycket är jättesvårt och känns just nu näst intill omöjligt, men jag tror jag fick in några bra mot slutet iallafall. Att jag kopplade in styrkan slet lite på min vänstra ynkliga tricep, men det kommer det vet jag kommer för jag är envis som synden.
Var till E-tuna för andra gången i förrgår den 27e och det var ännu roligare än första gången, för nu känner jag att det börjar hända saker. Börjar känna mig säker, stark och har förtroende för Magnus.
Stöt är än så länge favoriten....tror jag. Och jag var tydligen väsentligt starkar än jag själv kunnat ana.

Längtar så till nästa träning. Önskar jag kunde köra varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar