tisdag 19 januari 2010

Facebook, för eller emot?!

När jag först gick med i Facebook, så var det av ren nyfikenhet efter att ha läst och lyssnat på flera debatter om hur folk fläker ut sina liv på nätet. För och nackdelar att synas och hur företag ifrågasatte sina anställdas beteenden på fritiden. Detta var några år sedan, och Facebook har förändrats mycket sedan dess. Nu kan du t ex vara så pass anonym att du inte ens blir hittad om man söker på ditt namn.

Men nu var inte det jag skulle tala om egentligen. Jag var med under väldigt lång tid, trots att jag egentligen inte gillade Facebook, och tanken fanns hela tiden att jag skulle gå ur, för jag ansåg att det mest bara var trams - men det var något som höll mig kvar. Nämligen att jag har fått kontakt med massor av gamla vänner och även fått nya, men vad jag glädjer mig mest över är alla gamla vänner och bekanta jag fått en hel ny kontakt med. Gamla vänner jag knappt vågat hälsa på av osäkerhet, när jag mött dem på gatan. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg här så har jag också kommit i kontakt med människor från förr, som jag aldrig kunnat drömt om att få språkas med igen. Jag kan hålla med om att ibland kan FB ta för mycket av ens tid och det händer att man fastnar, men jag är hursomhelst så tacksam för att jag gick med.
Jag är så tacksam för alla goa, gamla vänner, släktingar, bekanta och nya vänner.

I betygsättning så ger jag 3 viktskivor av 5. Den kunde fått 5 av 5 om det inte var för alla jobbiga, påtvingade apps, trollgrupper och komlicerade inställningar som sällan fungerar som de utlovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar